BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, July 28, 2010

~~kePiLuAn~~

~~esok aku lek melaka..ari sabtu kenduri arwah..arwah atok aku..genap 100hari pada awl bulan 7..tp kami wat smbil nk menyambut ramadan sekali..sekelip mata jew dh 100 hari..terasa mcm smlm..maseh terbyg wajah nye yg menanggung kesakitan dihospital..tp aku x sngka ari ahad aku g melawat dia kat hospital merupakan kali terakhir aku tgk dia..aku ingt agi mase kali terakhir dia pandang wajah aku smbil mengangguk kepala..aku tnya wawa knal jijie x??dia mengangguk kepala dia menandakan dia knal aku..2 lah wajah terakhir aku tgk sebelum aku balik bp..aku smpai bp pkul5 lbh..smpai umah dlm pkul6..dlm pkul 6 lbh aku dpt panggilan dri mak mengatakan wawa dh xde..ya allah..aku mcm xpercaya jew..tol kew???aku bru pas tgk dia td.skrng dia pergi menghadap illahi..aku smpat mkn 2 suap makanan jew..aku terus lek melaka mlm 2 jgak..tiket bas pkul 7.30mlm..2 tiket yg terakhir..aku smpai melaka dlm pkul9..tnggu mak n ayh aku ambek kat melaka sentral(mc)..aku ingt terus g umah atok..tp family ajak g mkn dlu..aku lek umah aku dlu.kemas pakaian adek2 aku..kami gerak dri umah pkul 3.30pg..sunyi jew perjalanan pada waktu 2..tp tnpa disngka ade anjing hitam muncul..tp dia x kaco kami..kami smpai umah atok aku pkul 4pg..waktu 2 ade yg dh tido,,ade yg sedang bace yasin..aku melihat jenazah yg terbujur kaku di tilam..aku menitiskan air mate disitu jgak..aku syg sngt3 kat wawa..dia yg lihat aku kecik smpai besar..aku rapat jgak dia dia..kalo dlu aku sebelum balik umah aku,aku akan cium tngan dan berkata' wa,jijie lek dlu ye'..dia pon jwb' baek2 jln ye'...tp skrng aku x dpt wat mcm 2 agi..aku tido pkul 5 pg dan terjaga pkul 6..rupanye aku tido satu jam jew..ish3..pkul 7 kami dh siap2 takut nnti ade org akan dtg melawat awl..pkul 10 lbh iman dan bilal smpai..lmbt jgak cos mereka keje..so,nk mintak pelepasan keje lmbt jgak prosesnye..x lame pulak jenazah dimandikan dan dikapankan..sayu dan pilu melihat jenazah dikapankan..aku x tahan sebak didada..aku mmg menangis teresak-esak..genap seminggu dia sakit..dia pon pergi wat selama-lamanye..kami sekeluarga tidak rela dgn permergian dia....tp..nk wat mcm anew..dari dia menanggung kesakitan..biar lah dia pergi..kami mula redha dan akur dgn kehendak illahi..biarlah dia pergi dgn aman..sabtu nie kenduri arwah atok n nenek sekali..kami memohon agar roh mereka sentiasa dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama kekasih allah...insyallah..amin..wat arwah adek yg tersyg(adek angkat)..aina amira..kami sentiasa syg n rindu kamu..walaupon kami hnya kwn akak kamu..kami dh anggap aina sebagai adek kami sendiri..wat arwah cik li..kami mendoakan agar rohnye dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama org2 yg beriman...tp aku pelik mcm anew usus atok aku leh bocor..yg x tahan 2 nanah dia 1liter..byk 2..tau lah 1liter air mcm mane???same dgn nanah 2 jgak...rupanye selama seminggu dia menanggung benda 2..:(:(:(~~


~~pecah kace pecah gelas~~
~~sudah bace jgn bls~~

~~kupas bawang mate pedih~~
~~sudah bace jgn sedih~~

~~cahaya mentari~~

0 memekak: